Sfaturile saptamanii

Sfaturile saptamanii

Temele dificile
Unii invatatori sunt adeptii ideii ca mai multe teme date elevilor ii vor face sa stie mai mult. Este eronat; principiul cantitatii in zilele noastre este depasit.
O dificultate intalnita des la copiii de clasele II–IV este formarea de enunturi cu cuvinte date. Daca invatam copilul sa puna intrebari: ”Cine ?”, „Ce?”, „Cum?”, „Unde?” referitor la cuvantul cu care lucreaza, va descoperi singur enunturi si va descoperi ca este destul de usor.
Cand rezolva probleme la matematica vi se intampla des sa auziti: „Nu stiu sa rezolv problema! E foarte grea!” Solutia este sa invatati copilul sa citeasca enuntul problemei pe bucati, cu atentie si sa-l exprime intr-o forma aritmetica. Apoi, cu pasi mici, gradat, va rezolva problema. Satisfactia reusitei il va motiva si va intelege importanta citirii cu atentie a enunturilor.

Pozitia corecta
Atentionati copilul permanent sa-si indrepte spatele si sa tina capul sus atunci cand scrie temele. Nu uitati de cotul de la mana cu care scrie – trebuie sa stea sprijinit pe masa.
Cand copilul sta cu capul prea aproape de caiet, in timp, pot aparea probleme la coloana si la ochi. Daca si atunci cand ii atrageti atentia continua sa apropie capul de caiet motivand ca nu vede, programati o consultatie la oftalmolog.

Fara efort la scris
Invatati copilul inca din clasa I ca stiloul nu trebuie tinut strans in mana, crispat, si ca apasarea pe pagina trebuie sa fie fireasca, usoara. Astfel economiseste energie, iar scrisul nu mai este perceput ca un efort deosebit.

Credit foto: www.sxc.hu

0 comentarii