Evaluarile initiale

Evaluarile initiale

De la inceputul acestei saptamani si pana la sfarsitul celei viitoare, elevii sunt supusi la testele initiale. Ce sunt si ce rol au acestea? Dupa o perioada de doua saptamani de recapitulare a materiei studiate in anul anterior la principalele obiecte de invatamant, invatatorul sau profesorul doreste sa stie cat mai precis nivelul de cunostinte al elevilor dupa o vacanta de trei luni. Sa determine ce cunostinte au fost uitate sau nu au fost intelese suficient, asupra carora trebuie sa revina.

Testele au rolul de a informa asupra lacunelor pe care elevii le au si de a ghida invatatorul sau profesorul in procesul de planificare a orelor. Pe baza rezultatelor testelor intiale, in primele saptamani ale semestrului I poate fi alocat timp pentru recuperarea eventualelor “goluri”, invatatorul sau profesorul pot sa-si organizeze munca diferentiat, pe grupe de nivel, mergand chiar pana la a face ore de recuperare individuala cu anumiti elevi care prezinta lacune serioase. In aceasta privinta, fiecare educator se organizeaza cum crede mai bine, dar abia dupa perioada de recuperare se poate trece la predarea cunostintelor noi.

Subiectele testelor de evaluare initiala sunt date in conformitate cu obiectivele specifice fiecarui obiect de invatamant studiat in anul scolar precedent (adica tin cont de ceea ce trebuie sa stie elevul la sfarsitul unui an scolar la o anumita materie) si sunt de nivel mediu.

Aceste teste au doar rol de diagnoza, de aceea rezultatele nu sunt trecute in catalog. Rezultatele servesc doar la ghidarea educatorului in programarea perioadei de recuperare, iar elevilor le sunt utile pentru a constientiza cat mai au de invatat pentru obtinerea calificativului maxim.

In ultimele saptamani ale celui de-al doilea semestru, elevii vor sustine testele sumative, iar rezultatele la aceasta evaluare finala vor masura progresul inregistrat pe parcursul anului scolar la principalele obiecte de invatamant. Rezultatele obtinute atunci pot fi comparate cu rezultatele testelor initiale si dau masura efortului depus pe parcursul intregului an.

Trebuie spus ca testele de evaluare initiale si finale nu reprezinta totusi ceva nou, doar ca acum se vorbeste mai mult despre ele. Deci nu va speriati! Priviti-le doar cu seriozitate si reflectati asupra rezultatelor obtinute de copii pentru a-i putea ajuta in activitatea de recuperare, pentru ca aceasta are rezultate maxime numai daca apare o cooperare educator–parinti.

Mult succes!

Credit foto: www.sxc.hu

0 comentarii